När jag och Micke var på Babyproffsen i Kalmar första gången för att titta på vagn så var vi mycket nöjda med bemötandet och servicen. Ägaren kom fram och frågade om vi ville ha hjälp. Vi bad att få titta runt lite själva först. När vi hittat en vagn som intresserade oss kom han tillbaka och demonstrerade vagnen och svarade på alla våra frågor. Ett proffsigt sätt att hantera kunder. Vid fråga om leveranstiden sa han 2 veckor. Som allra längst kan det ta 3 veckor. Minns att jag reagerade på att det var kort tid, men jag litade såklart på vad han sa.
Igår var vi inne igen och det var en ensam tjej som jobbade. Hon kom inte fram och frågade om vi ville ha hjälp, utan när vi undrade något fick vi gå till henne. Hon kändes inte särskilt trevlig och verkade inte överlycklig över att ha oss där. Vi var även de enda kunderna i affären. Jag hade några frågor till henne, men hann bara ställa ett par av dem, innan hon lämnade oss själva (???).
Vi tittade runt på lite av de andra produkterna i affären efter att vi tittat på vagnen. Under tiden kommer det in en tjej och det blir ett jäkla tjatter i hela lokalen. Förstod efter en stund att det var någon slags försäljare som reser runt mellan olika kedjor. De kände varandra, men "inom jobbet". Jag ställde mig ett par steg ifrån dem för att visa att jag ville ha lite hjälp. Ingenting hände. De fortsatte att tjattra på om sitt (icke jobbrelaterade grejer). Jag småtrampade på stället och började bli otålig. Drog mig närmare dörren ut för att se om hon reagerade och kanske skulle undra om jag hade någon mer fråga. Men nej då. Tillslut fick jag avbryta dem mitt i deras prat och fråga hur lång leveranstiden är på deras vagnar (tänkte att det är bäst jag frågar en gång till). Svaret blev 4-6 veckor. Det är många fler veckor än vad vi fick höra från början. När vi ifrågasatte hur han från förra besöket kunde sagt 2-3 veckor fick vi svaret "han hoppades väl på det". Vad är det för jäkla svar? Och hur kan man bära sig åt på det viset?
Nu skulle vi väl inte ha väntat fram till 2 veckor innan beräknad förlossning med att ha beställt en vagn ändå, men det kanske finns de som hade gjort det. Då hade man stått där med barn utan vagn. Jag kan ju bara tala för mig själv - men jag hade INTE varit glad åt det!
Nej du, jag är riktigt besviken på Babyproffsen. Ska man ta så bra betalt för sina produkter så får man nog jobba lite mer på sin kundservice och kundbemötande. Man beter sig banne mig inte hur som helst! Det blir nog till att köpa vagnen någon annanstans - på nätet exempelvis!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar