torsdag 14 februari 2013

Redo för myskväll!

Det är väl ingen som kunnat undgå att det är Alla Hjärtans Dag idag? Personligen tycker jag att det är en mycket mysig dag. Såg en äldre herre (säkert över 80 år) komma gåendes med en stor bukett röda rosor. Blev så lycklig av att se detta. Han skulle säkert ge dem till sin fru som väntade där hemma. Gulligt!

Micke och jag brukar inte göra något superstort av denna dagen. Jag brukar få blommor, jag brukar köpa något litet till Micke och sen brukar vi laga något lite extra gott till kvällen.
I dag var jag och köpte tre vackra röda rosor till min älskade man. Och jag fick 20 röda rosor av honom. Plus belgisk choklad. Vi ska nu ut och äta på Hanssons Krog. Vi unnar oss det idag, och jag har faktiskt längtat hela dagen.

MEN. Jag tycker inte att det ska behövas en särskild dag för att människor ska kunna visa sin kärlek och uppskattning för varandra. Det ska man kunna göra vilken dag på året som helst. Själv anser jag att både Micke och jag gör det. Men jag kan ärligt säga att det är inte ofta Micke kommer hem med blommor, sådär bara för att han känner för det. Utan blommor får jag när det är något speciellt - födelsedag, årsdag, alla hjärtans dag eller andra betydelsefulla dagar. Men vi visar vår kärlek ändå, och det är mycket viktigt. Kramar, pussar, små viskningar. Och det allra viktigaste - att säga orden "jag älskar dig". Det har i alla fall kommit att betyda väldigt mycket för mig.

Jag hoppas att alla har haft en mysig dag, för det har jag haft. Nu bär det snart av till stan för middag, som sagt. Hoppas att ni får en mysig kväll, för det ska vi ha.

Jag denna afton (v. 39). Tråkigt med svart, men en svart mammaklänning är det som är mest gångbart. Passar till alla tillfällen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar